Administrativ assistent till internationellt bolag i Göteborg

Lernia

Ort

Göteborg

Uppdragstyp

Uthyrning

Sista ansökningsdag

Om företaget

För ett långsiktigt konsultuppdrag söker vi en erfaren administrativ assistent till vår kund inom fordonsindustrin. Du är spindeln i nätet mellan olika funktioner inom avdelningen och har en nyckelfunktion för att ge administrativt stöd inom följande områden: ekonomi, arbetsmiljö och direktörsstöd.  Du arbetar i ett tvärfunktionellt och globalt team där du får vara med och påverka.

Är detta kanske din nästa utmaning?

Vi ser fram emot din ansökan!

Arbetsuppgifter

Ditt huvudsakliga syfte som administratör är att stötta chefer och medarbetare på avdelningen genom att:

  • Planera, koordinera och prioritera information
  • Supportera i IT-relaterade frågor
  • Hantera viktiga mail (chefspost) och följa upp olika ärenden
  • Planera och koordinera resor och reseräkningar
  • Ansvara för att skapa agendor inför management-möten
  • Planera och förbereda stora avdelningsmöten och aktiviteter
  • Planera och koordinera konferenser
  • Hålla i aktivitetsbudgeten
  • Arbeta i inköpssystem och ansvara för order, fakturor och betalningar
  • Planera och delta i arbetsmiljöfrågor, bland annat gällande säkerhet, så som inspektioner och uppföljning och rapportera därefter

Du är även avdelningens främsta kontaktperson och stöttar i introduktionsarbetet av nyanställda. Du bär även det yttersta ansvaret kring avdelningsrelaterad information och administrerar samt uppdaterar i SharePoint och avdelningens intranät.

 

Din bakgrund

Du har minst 1 års erfarenhet av liknande arbete där du stöttat olika funktioner inom en avdelning på ett stort, globalt företag. Övriga krav är att du behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift, och att du arbetat med MS Office (excel, PowerPoint, Word och Outlook) på en avancerad nivå. Vidare är det viktigt att du har god IT-vana.

Det är mycket meriterande om du har erfarenhet och kunskap av:

  • Lotus Notes
  • SAP
  • SRM-system
  • Resehanteringssystem

 

Personliga egenskaper

För att lyckas och trivas i rollen som administratör är din personlighet ytterst viktig. Du har hög motivation, är kundorienterad, snabblärd och riktigt grym på att kommunicera och knyta kontakter. Vidare är det viktigt att du har en mycket god koordinerings-förmåga och arbetar fokuserat och strukturerat under stress. Dina administrativa färdigheter ska underlätta för avdelningen och bringa tydligare och starkare struktur. Självklart är du positiv, energisk och brinner för att stötta och hjälpa andra människor.

 

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Provanställning/Heltid/Göteborg

 

Tillträdesdag

Omgående/Efter överenskommelse

 

Information

Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan via lernia.se så snart som möjligt.

“As one of Sweden’s largest recruitment and staffing agencies Lernia works in a diverse international environment. In order to present you in the best way possible, we would appreciate if you attach CV and cover letter in English as well as Swedish!”

 

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Mer information/kontaktperson

Sandra Hamdi
Referensnummer: 18750

Ansökan

Stäng

Kontakt

Kontakta oss

Kontakta oss nedan eller ring 0771-650 600.

Chatt

Chatt

Välkommen att chatta med oss! 

Börja chatta