Kundmottagare till företag inom IT i Alingsås

Lernia

Ort

Alingsås

Uppdragstyp

Uthyrning

Tillträdesdag

Enligt överenskommelse, gärna så snabbt som möjligt

Sista ansökningsdag

Om företaget

Företaget är ett kommunikationsföretag som utvecklar, producerar och levererar elektroniska system och tjänster. De är representerade internationellt och ingår i en större välkänd koncern. Denna tjänst är placerad på deras kontor i Alingsås, där du får arbeta i en spännande och omväxlande miljö med kompetenta kollegor.

Arbetsuppgifter

I rollen som kundmottagare arbetar du brett med olika typer av arbetsuppgifter och du får en central roll mellan kund och implementering av elektroniska tjänster. Dina arbetsuppgifter består bland annat av ta fram lösningsförslag till kunder, leda implementationer och supportera den dagliga driften. Detta innebär att du är sammanhållande i de beställningar som kunden gör då de vill utveckla alt. sätta upp en ny kommunikation via kundföretaget. När detta är uppsatt och testat går flödet in i ”linje” och hanteras av supporten som då blir kundens naturliga kanal vid ev. frågor och problem som rör aktuell kommunikation och flöde. Du kommer även att arbeta med att besvara supportfrågor via mail och telefon, logga ärenden i ett ärendehanteringssystem, driva samt följa upp beställningar och återkoppla till kunder. Du rapportera till Teamchef på kundmottagningen.

Formell kompetens

• gymnasieutbildning, relevant eftergymnasial utbildning, gärna inom IT är ett plus • god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska • tidigare arbetslivserfarenhet inom IT-kommunikation, informationslogistik, teknisk support eller kundtjänst är önskvärt • mycket goda kunskaper i Officepaketet • erfarenhet av något ärendehanteringssystem/affärssystem • du känner till de vanligaste kommunikationsprotokollen som exempelvis FTP eller HTTPS, • erfarenhet inom EDI är meriterande

Din bakgrund

Vi tror att du tidigare arbetat på kundorienterade arbetsplatser och brinner för detta.

Personliga egenskaper

För att trivas i denna roll ser vi att du är en mycket serviceinriktad person som trivs med kundkontakt. Du har ett stort intresse för informationslogistik och du tycker om att ha eget ansvar samt driva ditt arbete framåt. Vidare är du noggrann, strukturerad och du tycker om att arbeta med problemlösning.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstidsanställning via Lernia Bemanning Borås. Konsultuppdrag tillsvidare hos kund för rätt person. Omfattning är heltid, dagtid/schemalagd arbetstid Tjänstgöringsort är Alingsås.

Tillträdesdag

Enligt överenskommelse, gärna så snabbt som möjligt

Information

Vi intervjuar löpande så du är välkommen med din ansökan redan idag!

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Mer information/kontaktperson

Malin Grahmstad
Referensnummer: 21173

Ansökan

Stäng

Ansökningsformulär

* Obligatoriska uppgifter
Bifoga CV och eller personligt brev

(Max filstorlek är 4 MB)

Aktuella bifogade filer:

Du har väl inte missat att lägga in ditt CV hos oss?

Låt oss bli din språngbräda till drömjobbet. Registrera ett cv och bli 100% sökbar för våra rekryterare, vilket även underlättar om du i framtiden vill söka ytterligare tjänster.

Nu kan du också importera ditt CV från LinkedIn

1

Jobb inom samma bransch

Öppna/Stäng
1

Övriga jobb i Alingsås

Öppna/Stäng

Kontakt

Kontakta oss

Kontakta oss nedan eller ring 0771-650 600.

Chatt

Chatt

Välkommen att chatta med oss! 

Börja chatta